טיפים בבחירת מעצב פנים

אחד התחומים שמצויים בנסיקה מתמדת הוא תחום עיצוב הפנים. אם בעבר, היצע החומרים והציוד בישראל היה מצומצם ורוב האנשים לא הקדישו מחשבה רבה לעיצוב ביתם או משרדם, כיום רוב האנשים מודעים לעובדה שעיצוב נכון של החללים הפנימיים של הבית או המשרד יוביל לאותו מראה מסוגנן ומרשים בו הם מעוניינים. מסיבה זו אנשים רבים שוכרים את שירותיהם של מעצבי פנים מוכשרים. כיצד יודעים מיהו אותו המעצב המוכשר שיכול לספק את אותה התוצאה בה מעוניינים? התחילו לקרוא מאמר זה הכולל את אותם טיפים חשובים אודות בחירת מעצב פנים.
 

השכרת שירותי מעצב פנים - התזמון נכון

הטיפ הראשון הוא התזמון הנכון בבחירת מעצב הפנים. רוב האנשים אינם מודעים לחשיבות הרבה שיש בבחירת מעצב הפנים בשלב הנכון. מעצב פנים יש לבחור טרם שלב הקנייה וזאת כדי למנוע מצב בו יהיה צורך בהתמודדות עצמית ולא מקצועית בכל הקשור בקבלת החלטות חשובות הנוגעות לעיצוב הפנים של הבית. באם מדובר על קנייה של דירה חדשה, חשוב לשכור את שירותיו של מעצב פנים עוד בשלב הקנייה וזאת על מנת שזה יגיע אל הנכס,( או יבחן את התוכניות במקרה של דירה "על הנייר"), יעריך את הפוטנציאל החבוי בו ויציע רעיונות. אם מדובר על נכס שכבר נקנה או נכס שמעוניינים לעצב מחדש, חשוב לשכור את שירותיו של מעצב פנים כמה שיותר מהר.

עיצוב מטבח
 

שלבים בבחירת מעצב/ אדריכל

פגישת הכרות, כדי לראות שיש "חיבור" ותקשורת טובה ונעימה עם המעצב. העיצוב הוא תהליך אישי ולפעמים אינטימי שבמהלכו אתם חושפים בפני המעצב את המאוויים והפרטים הכי אישיים שלכם. לכן חשוב לבחור מישהו שתרגישו בנוח לעבור איתו את התהליך הזה.
בחינה סגנונית (עיצוב פנים מודרני, כפרי ועוד), חשוב לבדוק עבודות קודמות ולוודא שאתם מתחברים לסגנון העבודה של המעצב. לא פחוד חשוב לוודא שהמעצב יכול להתחבר לטעם האישי שלכם. בסופו של דבר הבית הוא שלכם ועבורכם ושחוב שבסוף התהליך תרגישו שייכות ו"בבית" עם המוצר המוגמר.
היסטוריה של המעצב, חשוה לשוחח עם מספר לקוחות קודמים ולהבין איך היה תהליך העבודה מול המעצב. כמה קשוב היה לרצונותיכם, האם היה זמין, האם הציע פתרונות וחלופות שונות במהלך התכנון.
כמו כן, חשוב לבדוק איך היה הליווי בזמן ביצוע העבודה. האם ביקר מספיק פעמים במהלך העבודות, האם פתר בעיות ונתן מענה לכם ולקבלנים.
 
 
תמיד יש לבחון את התאמתו של המעצב ללקוח ולדרישותיו. תמיד חשוב לראות פרוייקטים קודמים של המעצב וזאת על מנת לוודא שהמעצב אכן תואם לסגנון בו מעוניין הלקוח. חשוב לדעת שלכל מעצב יש את הסגנון המיוחד שלו שמשלב את הקונספט המיוחד בו הוא בוחר, חומרים איתם הוא אוהב לעבוד וצורת עבודה המייחדת אותו. לכן, טרם בחירתו של מעצב פנים תמיד יש לבחון את תיק העבודות שלו ולהחליט האם הסגנון בו הוא מומחה הוא אכן אותו הסגנון בו מעוניינים.
 

המומחיות של המעצב

טרם השכרת שירותיו של המעצב חשוב לברר אודותיו מכל אספקט מקצועי אפשרי. כלומר, היכן הוא רכש את ההכשרה המקצועית שלו, מה הניסיון שלו בתחום, האם לוח הזמנים שלו תואם את לוח הזמנים שלכם מבחינת דד ליין ומהם תנאי התשלום שלו.  כמו כן, תמיד מומלץ לבדוק את חוות הדעת של לקוחות עבר לגבי עבודתיו (יש לוודא שבוחרים לקוחות שעברו תהליך דומה לפרוייקט של הלקוח). דברים נוספים אותם חשוב לבקש מהמעצב הם להציג בפניכם את מפרט העבודה(כלומר את תהליך העבודה ומה תהליך זה כולל). המפרט יעזור ללקוח להבין על מה הוא משלם. בנוסף, חשוב לסכם עם מעצב הפנים (מראש), שבמהלך התהליך הוא יעביר לכם סקיצות ו/או הדמיות שיעזרו לכם לראות מהי התוצאה הסופית הצפויה.
 
לסיכום, בחירת מעצב פנים צריכה להיעשות לאחר בדיקה קפדנית של אותו מומחה ותיק עבודות/פרוייקטים אותם הוא ביצע. כמו כן, חשוב לחתום עם מעצב הפנים על חוזה עבודה מסודר ולסכם איתו על תנאי התשלום. מעצב פנים איכותי הוא זה שתמיד ידע כיצד לתרגם את הדרישות ואת הצרכים של הלקוח לכדי מוצר מוגמר. הוא זה שיחליט על הקונספט, ישקיע באופן הנכון ביותר במסגרת התקציב הקיים של הלקוח, יחסוך בטעויות מיותרות, ישתמש בשירותיהם של אנשי המקצוע האמינים והמקצועיים ביותר, יפקח על העבודה, יגדיר כמויות מדוייקות בעת קניית החומרים ויקבל החלטות נכונות בכל הקשור אל קניית הציוד. בהצלחה!

רוצים ל