עיצוב משרדים – השקעה קטנה באהבה גדולה

רבים מקפידים על השכרת שירותיו של מעצב פנים מומחה ובעל ניסיון שמקפיד על שילוב של פונקציונאליות לצד אסתטיקה בעת עיצוב הבית, אך כשמדובר בעיצוב איכותי למשרד, המצב שונה לחלוטין. רבים מבעלי החברות והעסקים טרם הפנימו את משמעות הנושא וזאת למרות שמחוץ לגבולות ישראל כבר הבינו מזמן – עיצוב המשרד הינו כרטיס הביקור שלכם.
כאן נוצר הרושם הראשוני שעשוי לעשות את ההבדל בין לקוח מצטרף לאחר הנוטש למתחרים. כאן שוהים העובדים המסורים שלכם קרוב למחצית משעות היום, בכל יום. כאן זה הבית השני שלהם, ושלכם. אז זה הזמן לצאת למסע של עיצוב ייחודי, חדשני ומפתיע שיסחוף אתכם ואת העסק שלכם לגבהים שטרם הכרתם...
 

עיצוב משרדים – השלבים הראשונים: בחירת מעצב וקונספט מוביל

המסע אל עבר המשרד המעוצב מתחיל בבחירה החשובה מכולן – המעצב שיבנה לכם את העתיד. חשוב להקדיש את מלוא תשומת הלב לבחירה, לוודא התאמה ראויה וניסיון מוכח בתחום העיצוב המשרדי. חשוב להתרשם מהמעצב באופן אישי ולא רק באמצעות שיחת טלפון. והכי חשוב, אם לרגע חשבתם לפעול בשיטת "עשה זאת בעצמך", הסירו מחשבה זו מראשכם. לעולם, עיצוב עצמי ייראה ככזה לעומת עיצוב מקצועי של בעל ניסיון.
אז בחרתם מעצב. מה עכשיו? ובכן, בעיצוב משרדים חשוב לייצר קונספט מוביל ואחיד. מסר אותו אתם מנסים להעביר. בדיוק כמו בפרסום – אם "תתפזרו" בין מספר מסרים שכאלו, תצמצמו את יכולת קליטת המסר אצל הלקוחות הפוטנציאליים. אז מה חשוב לכם להעביר? "אנחנו חברה צעירה וחדשנית"? או אולי "איתנו, יש לך על מי לסמוך"? ואולי בכלל "יצירתי? חשיבה מחוץ לקופסא? הגעת למקום הנכון!" עיצוב משרד חכם ומדויק יכול להעביר רעיונות יותר מאלף מילים שנכתבו מראש על ידי קופירייטר נמרץ. אז בהתייעצות ושיתוף פעולה עם המעצב, צרו לעצמכם קונספט מנצח. קונספט שישתלב עם המיתוג של המשרד/ עסק.

עיצוב משרדים - עופר פוגלמן
 

העבודה המעשית – חומרים, תאורה וכל השאר

שמדברים על עיצוב משרדים במרכז ובכלל - יש להתאים את העיצוב לסביבה בד בבד לרצונות הלקוח. מתחילים בעבודה המעשית, וזה הזמן להכיר את אבני היסוד בדרך אל האושר. ראשית, שימוש נכון בחומרים. על מנת לייצר סביבה המתאימה לסוג העבודה, העובדים, הלקוחות והמסר, יש להשתמש בחומרים מסוימים. מעצב משרדים ראוי יידע לבצע את השיוך המדויק; שנית, גודל חללי העבודה. חשוב לא להיסחף בחללי עבודה גדולים מדי, אשר עלולים ליצור תחושה של בדידות (לעובד) ואובדן (ללקוחות הפוטנציאליים). כמובן שגם חלל עבודה דחוס ודחוק לא ישרת את צרכי העיצוב שלכם.

נמשיך עם יצירת הלימה מושלמת בין העיצוב ליעילות. בסופו של דבר, המשרד נועד לעבודה, ואם העיצוב מגיע על חשבון הפרודוקטיביות של העובדים, אז לא עשיתם בזה כלום. לדוגמא – כיסא משרדי מעוצב ומרהיב, אך עם רמת נוחות נמוכה. הלקוחות יתרשמו, כנראה, אבל העובד שייאלץ לשבת עליו מדי יום יעניק לכם, בסבירות גבוהה, תפוקה נמוכה מהשאר.

עוד חשוב לתת את דעתכם על נושא התאורה, שחייב להתאים לקונספט הכללי שהמשרד משדר, תוך שמירה על "גבולות גזרה" ראויים – לא בוהק מדי, לא חשוך מדי.
ניתן לרדת לרזולוציות נמוכות עוד יותר ולדבר על טקסטורות, בחירת צבעים ומשמעותן למסר ועוד. אבל לקראת סיום, נעדיף לחדד את המסר המרכזי – עיצוב משרד הוא לא עניין של מה בכך. המשמעויות והתחושות שהוא יוצר אצל הנחשפים אליו, במודע או בחוסר מודעות, הינן עצומות והרות גורל כשמדובר בהחלטות עסקיות. אז אל תתנו לעובדים וללקוחות שלכם להרגיש שהם פחות מהטובים ביותר. עיצוב משרדים – ככה מנהלים היום עסק.

בהצלחה!

אל תפספסו גם את: