עיצוב פנים מודרני

עיצוב פנים מודרני הינו אחד מתחומי ההתמחות של עולם עיצוב הפנים. תפקידו של מעצב פנים הינו ללוות את לקוחותיו משלב פגישת הייעוץ בה הוא יסביר ללקוח אודות הסגנון המודרני, יקשיב לרצונותיו, יחליט על קונספט עיצוב ועד התוצאה הסופית שתמיד חייבת להיות לשביעות רצונו של הלקוח. במאמר זה נגולל בפני הקוראים וזאת "על קצה המזלג" אודות סגנון העיצוב המודרני, אחד הסגונות האופנתיים ביותר בעשור האחרון במדינתנו.
 

עיצוב מודרני – מה זה אומר?

עיצוב פנים מודרני הוא סגנון עיצוב שהחל את דרכו לאחר מלחמת העולם הראשונה במדינות מערב אירופה. הדגשים העיקריים של סגנון זה נעוצים בגישה הפונקציונאלית וכוללים תכנון בנייה על ידי אדריכלי פנים והתאמת הבנייה לצרכי דיירי הבית.
נכון להיום ניתן לראות אלמנטים המשתייכים אל סגנון העיצוב המודרני בכמעט כל בית ומקום עבודה בישראל.  יסודות העיצוב המודרני הם יסודות ברורים שכוללים קווים ישרים ואלגנטיים, הימנעות מדקורטיביות מיותרת בעת עיצוב חלל המבנה ושימוש בצבעי יסוד קרים ומרשימים שמשלימים את אחידות ההרמוניה העיצובית. התוצאה של סגנון עיצוב זה תמיד תהיה עיצוב ייחודי ומרשים של חללי הבית הפנימיים.

עיצוב פנים מודרני
 

עיצוב מודרני – סגנון פשוט, נקי ואלגנטי

עיצוב מודרני, תחום אותו רבים אוהבים לכנות גם בשם "עיצוב היי טקיסטי" תמיד יכלול מטרות ברורות ופונקציונאליות. סוג זה של עיצוב תמיד יהיה ללא "קישוטים מיותרים", קרי, עיצוב מינימליסטי. 
המאפיינים של סגנון עיצוב מודרני יבואו לידי ביטוי בקווים לינאריים וסגנון מינימליסטי ואלגנטי. פתרנות אחסון מתקדמים וחכמים, ריהוט מודולרי מינימאלי, מינימום אביזרים משלימים וחללים פתוחים. בנוסף, מושם דגש על מרחבים גדולים ופתוחים. כל חלל בבית נחלק לאיזורים שונים וזאת בהתאמה מלאה לשימושיות שלו. אם למשל מדובר על הסלון, המעצב ידאג לחלק אותו לפינת צפייה בטלוויזיה, פינת אחסון ועוד.
המטרה העיקרית של מעצב פנים שמומחה בסגנון עיצוב מודרני תהיה לשלב דואליות סגנונית שעיקרה פשטות ובהירות לצד יוקרתיות וייחודיות. במקרים רבים וזאת בהתאם לבקשת הלקוח מעצב הפנים יטמיע קו סגנוני מודרני בסגנון עיצוב קיים ועל ידי כך יהפוך את חלל הבית (או המשרד) לחלל אופנתי ומיוחד.
 

עיצוב פנים מודרני - אלמנטים

צבעים – יעשה שימוש בקבוצת צבעי הבסיס הכוללת צבעים קרים, כמו למשל לבן, אפור, שחור, כסף ואדום. בנוסף, יש אפשרות להשתמש בצבעים נוספים, כמו למשל שמנת, עץ, מוקה ,ירוק תפוח וכתום אפרסק, אך חשוב לשמור על אחידות עיצוב.
חומרים – החומרים בהם נוטים להשתמש בעיצוב פנים מינימליסטי הם מתכת,  נירוסטה וזכוכית. בנוסף , יש נטייה לעבוד עם חומרים אקלקטיים ועכשוויים במטרה ליצור את אותו סגנון ייחודי, חדשני ומודרני בו מעוניינים.
תאורה – תאורה מהווה את אחד האלמנטים החשובים בעיצוב פנים מודרני. צבע האור, ההצללה שנובעת מעיצובו של גוף התאורה והגובה בו ניתלה גוף התאורה מוסיפים רבות לאופיו המיוחד של החלל. מעצבי פנים רבים נוטים להשתמש בגופי תאורה מעוגלים בגדלים שונים וזאת למטרת הדגשת איזור מסוים בחלל החדר. כמו כן, נעשה שימוש רב בתאורה שקועה ועמודי תאורה.
קירות -  מעצבי פנים רבים עושים שימוש בקירות מעוצבים בסגנונות שונים. ניתן להחליט על קירות עליהם תולים תמונות ענק בסגנון אוונגרדי, קיר ובו תמונות שמשמשות גם כגופי תאורה, קיר בו יש קומפוזיציה מיוחדת של כל מיני צורות בצבעים שונים ועוד.
 
מעוניינים לדעת האם עיצוב פנים מודרני יתאים לביתכם או למשרדכם? התקשרו 03-6776780 משרד עופר פוגלמן, משרד לתכנון אדריכלי ועיצוב פנים.