עיצוב פנים ואדריכלות מודרנית

קצת על האדריכלות המודרנית
הסיבות להתפתחותו של סגנון אדריכלות זה נעוצות בתמורות החברתיות שחלו בעת המהפכה התעשייתית, תמורות שהובילו לעיור וצורך במציאת במציאת פתרון לדיור המוני. סיבות נוספות שהובילו להתפתחותו של סגנון זה היו המצאת הבטון והשפעות שונות בתחום האמנות, כמו למשל השפעותיהם של הקוביזם, האר נובו והפוטוריזם. אדריכלות מודרנית היא אחת מסגנונות האדריכלות הנפוצים ביותר בישראל וניתן ליהנות מסגנון בנייה ועיציוב זה במשרדים רבים בישראל, בבתים פרטיים, דירות יוקרה ובתי עסק שונים. הדרישה הגדולה לסגנון מודרני נובעת כתוצאה מכך שמדובר על סגנון המשלב נוחות פונקציונאלית לצד אסתטיות מיוחדת ומרשימה. סגנון האדריכלות המודרנית התפתח בשלהי המאה ה-19 ומאפיינייה הייחודיים הם:
 
מאפייני האדריכלות המודרנית
פשטות – בנייה נטולת קישוטים וסגנון גאומטרי פשוט. אחד ממאפייני סגנון העיצוב של האדריכלות המודרנית הוא קווים נקיים.
אסתטיקה – תפישת האסתטיקה של תנועת הפורוטיזם. היחס שבין האובייקט לסביבה, חלוקת האובייקט למשטחים גיאומטריים ולקטעים. התפיסה האסתטית של המכונה. הצורה של המבנה  וחלוקת החלל של המבנה בעלת צורה פשוטה.
פונקציונאליות - סיפוק הצרכים של האדם בחלל המעוצב. התכנון של המבנה הוא פרקטי ושימושי עבור כל מי שמתגורר במבנה.ניצול כל החללים באופן מקסימאלי.
שילובים מעניינים – שילוב של צבעים, מרקמים וכל מיני סוגי חומרים בעיצוב הפנימי ובעיצוב החיצוני של המבנה.
האדריכלות המודנית דוחה  סגנונות אדריכליים קודמים שתמכו בקישוט המבנה וחזותו והבחירה תמיד תהיה גיאומטריה ברורה ופשוטה..
 
מעצבים בסגנון מודרני
אדריכל או מעצב הפנים הוא המומחה שיעצב את המבנה שלכם ולכן חשוב לוודא שאכן אתם בוחרים במומחה בעל ניסיון בעיצוב בסגנון מודרני. בחירתו של מומחה זה תיעשה לאחר צפייה בעבודות עיצוב קודמות שלו והחלטה האם אתם אוהבים את החותם האישי שאיש מקצוע זה הותיר בכל אחד מהחללים אותם הוא עיצב. התוצאה הנפלאה תבוא לידי ביטוי רק אם קיימת התאמה בין הסגנון של המעצב  לבין רצונותיו של לקוחותיו. תכנון העיצוב תמיד יתבסס על סמך דפוס הרגלי המגורים של דייריו, חלוקת החדרים בבית, ייעודם ועוד. מומחה בעל מוניטין תמיד ישים דגש על מקצועיות חסרת פשרות, יקפיד על כל הפרטים בדקדקנות,  יתאים את העיצוב לדרישות לקוחותיו, יציע לו ליווי ויחס אישי במהלך תהליך העיצוב ובסופו של דבר יספק לו פתרון עיצובי מושלם.
 
נכון להיום אדריכלות מודרנית מהווה את אחד הסגנונות המבוקשים בישראל ואחד הסגנונות המנוגדים ביותר לאדריכלות הקלאסית. אדריכלות שמצליחה לשקף את התחושה והאווירה של דייריה.